Skip to main content


از عوارض شایع این نوع مو، موخوره است. از اونجایی که خشکی ساقه مو علت اصلی این مسئله ست، موخوره مشکل همیشگی موهای خشک به حساب میاد. شانه کردن این نوع مو ساده نیست چون زود گره میخوره و تلاش برای باز کردن این گره ها، باعث ریزش مو و یا شکستن ساقه ها میشه. به همین دلیل خیلی از افرادی که موی خشک دارن، ترجیح میدن کمتر موها رو شانه کنن که این خودش باعث نرسیدن چربی طبیعی کف سر به ساقه ها، و در نتیجه باعث تشدید خشکی مو و کدر شدن اون هم میشه.
خشکی کف سر در این نوع مو باعث پوسته پوسته شدن اون میشه که با کوچکترین تحریک –شانه کردن و یا تماس دست- از سر جدا شده و لا به لای موها و روی لباس میریزه. به این حالت مو به اصطلاح شوره خشک میگن.
گاهی عوامل محیطی مثل نور آفتاب، آلودگی هوا یا کلر استخر عامل خشکی موهاست. مصرف بیش از حد حالت دهنده های حرارتی مو (مثل اتو و سشوار و …) و یا رنگ کردن، دکلره، مصرف دارو یا استفاده از مواد شیمیایی برای فر یا صاف کردن مو هم عامل خارجی دیگه ای برای خشکی موها هستن.


اگه همیشه موهای خشکی داشتید یا موقتاً موهاتون دچار خشکی شده، با رعایت این چند نکته میتونید موهایی نرم و لطیف داشته باشید:
همونطور که قبلاً گفتیم، هر زمان که احساس کردید موهاتون تمیز نیست اونها رو شستشو بدید و نه بر حسب عادت. این نکته بخصوص برای موی خشک خیلی مهمه چون از خشکی بیش از حد اون جلوگیری میکنه.
کف سر رو ماساژ بدید! این کار باعث افزایش گردش خون، تحریک ریشه ها و تعدیل عملکرد غدد سباسه میشه.
شانه چوبی استفاده کنید! شانه چوبی به کاهش ایجاد الکتریسیته ساکن و در نتیجه وز مو کمک میکنه.
در حمام از ماسک یا بالم مغذی استفاده کنید! محصولی انتخاب کنید که حاوی ترکیبات تقویت کننده و روغنی باشه.
از مواد غذایی سرشار از ویتامین، بویژه ویتامین های B استفاده کنید (مثل برنج، نان، موز، سبزیجات و …).
موخوره ها رو کوتاه کنید و ساقه ها رو با استفاده از سرم، روغن یا اسپری مو مرطوب نگه دارید.
هنگام آرایش مو، از ترکیبات حاوی الکل پرهیز کنید و از اسپری های محافظ حرارتی استفاده نمایید.[col class=”span3″][bubble background=”#FFF” color=”#666″ border=”3px solid #ccc” author=”امینی(وب دیزاین)”]برای طراحی وب سایت خود با ما تماس بگیرید.شماره تماس:09391616679-02634205342[/bubble]

Support

Leave a Reply